Motor de búsqueda personalizada

Búsqueda personalizada

Resultados de Búsqueda personalizada

Para contactar conmigo:

Aquí puedes enviar tus aportaciones, noticias, ideas. Son bienvenidas. guisaet@gmail.com


jueves, 12 de julio de 2007

Fracàs escolar o fracàs educatiu



Els que tenim certa inquietud pels temes educatius, no podem deixar d'apenarmos per notícies que mostren el ja que sabem però que no volem deixar d'espentar per motivar a la societat en la recerca de solucións.

No m'agraden les notícies que diuen que a Espanya el fracàs augmenta cada any per damunt de lo que ho fa a Europa. Tampoc m'agradarien si digueren que augmenta menys, però m'indicaríen que estem en el bon camí.

Encara m'agrada menys quan diuen els estudis que fan els organismes oficials que es a la Comunitat Valenciana a on més està pujant l'index de fracàs escolar.

Parlar de fracàs escolar implica que els que fracassen son els alumnes, que no s'esforçen prou. Bo, podria ser. Però, per que no s'esforçen? Estan suficientment motivats? Ells son els protagonistes de la tasca Educativa, però no son els únics actors. Hi havem altres sector de gent adulta que som els responsables d'eixa Educació que reben els nostres xiquets i xiquetes.
Es menester ser valents i assumir les responsabilitats que ens toquen. Jo no soc cap expert en el tema. Per això tinc que acudir als que sí que ho son i considerar el que ells diuen, meditar-ho i tractar de posar-ho en pràctica.

A Ibi s'ha tractat de fer alguna cosa des del Consell Escolar Municipal, posant en marxa un Plá de Prevenció del Fracás Educatiu. Es molt difícil véncer la inèrcia que tenim tots els implicats perque estem com adormits cadascú en els nostres propis problemes.
Es menester despertar en nosaltres la consciència que el problema es tan greu com el de terrorisme. No soc un exagerat, no. No estic minimitzant el terrorisme, que tal volta estiga masa inflat, sinó que estic destacant la importància que té l'educació en el desenvolupament de la societat.

I parle d'Educació, no d'ensenyament.

Tots els problemes que pateix la societat -terrorisme, violència de qualsevol tipus, marginació social, manipulació de qualsevol grup cap a un altre, etc.- tenen els arrels en l'Educació.

Meréix que se li preste molta més atenció, per part de tots.

No hay comentarios: